Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

2η ανοιχτή επιστολή - απάντηση προς τον Χρήστο Βλαχογιάννη



Χρήστο Βλαχογιάννη,


Ασφαλώς και θα απαντούσα στην επιστολή σου, όπως το ίδιο θα κάνω όσες φορές χρειαστεί. Θα απαντήσω σε όλα τα σημεία της επιστολής σου, παρόλο που εσύ δεν απάντησες επί της ουσίας σε κανένα από τα αντίστοιχα της δικής μου επιστολής.


Το πρώτο που θα πω είναι ότι δεν μου έχει εκχωρηθεί το «αντ’ αυτού» από τον Μάρκο Κωβαίο, επομένως δεν θα μπορούσα να συμμετέχω σε δημόσια συζήτηση (στα ελληνικά το debate), ούτε να απαντώ σε ανακοινώσεις για λογαριασμό του. Θεωρώ όμως ότι είναι δικαίωμα του οποιουδήποτε συμμετέχει στα κοινά να παίρνει θέση και να εκφράζεται κατά τη βούληση του, αρκεί να υπογράφει ο ίδιος τα κείμενα του. Αυτό ακριβώς κάνω και εγώ, με όλο το δικαίωμα λόγου που έχω.
Μου λες ότι εντάχθηκα στην παράταξη Κωβαίου την τελευταία στιγμή για λόγους σκοπιμότητας. Να σου θυμίσω ότι στη δήλωση της υποψηφιότητας μου αναφέρω, ότι συνεργάζομαι με την παράταξη «ΠΑΡΟΣ Τώρα στη Πράξη», όχι ότι εντάσσομαι. Επιπλέον, αυτό δεν έγινε την τελευταία στιγμή αλλά πολύ νωρίτερα, αφού αρκετές ημέρες πριν την καταλυτική ημερομηνία κατάθεσης των ψηφοδελτίων, σε τηλεφώνημα που δέχτηκα από κάποιον που επιθυμούσε να είναι υποψήφιος Δήμαρχος, του απάντησα ευθέως ότι «δεν είμαι διαθέσιμος», δηλαδή είχα δεσμευτεί. Για του λόγου το αληθές μπορείς να τον ρωτήσεις, υποψήφιος στην παράταξη σου είναι τώρα.
Όλα αυτά έγιναν, πριν με προσεγγίσουν για λογαριασμό σου δύο από τους σημερινούς υποψήφιους της παράταξης σου και πάντως πριν από το δικό σου τηλεφώνημα, που μου ζητούσες να μπω στο ψηφοδέλτιο σου. Αν είναι δυνατόν, να κάνεις πρόταση συμμετοχής σε μένα παρόλο που γνώριζες ότι είχα διατρανώσει παντού, ότι δεν θα μπορούσα ποτέ να είμαι υποψήφιος μαζί σου. Μήπως αυτό λέγεται απόγνωση; Όσο για τη συναλλαγή που υπαινίσσεσαι, θα σου πω ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι και ότι κάτι τέτοιο δεν εντάσσεται στις αρχές μου.
Σου ζήτησα να πεις ονόματα και να αποδείξεις τους ισχυρισμούς σου περί ακροδεξιών υποψηφίων.
Αντ’ αυτού εσύ μου απαντάς για φιλοξενίες και για κάποιους (ανώνυμα), που διακηρύσσουν τις αρχές και τις ιδέες της Χρυσής Αυγής. Χρήστο καθαρές κουβέντες, βγες τώρα και πες ονόματα. Στη θέση σου αν είχα αποδείξεις αυτό θα έκανα, αλλιώς δεν θα ξεκινούσα παιχνίδια εντυπώσεων. Τουλάχιστον μετά από 25 χρόνια εμπειρίας στα κοινά όπως εσύ, δεν θα έπεφτα σε τέτοιο λάθος.
Δημόσιος διάλογος που και πότε έγινε και για ποια θέματα; Συγκεκριμένα πράγματα, όχι αοριστολογίες. Στην επιτροπή διαβούλευσης που κανονικά θα έπρεπε να προεδρεύεις, δεν θυμάμαι να σε είδα ποτέ όσες φορές παρακολούθησα συνεδριάσεις. Ρώτησε τον πρόεδρο της επιτροπής να σου πει για τις δικές μου παρουσίες στις συνεδριάσεις. Αλλά για ποια επιτροπή διαβούλευσης μιλάμε; Γι’ αυτήν που έπρεπε να συνεδριάζει κάθε τρεις μήνες και που είναι ζήτημα αν συνεδρίαζε μια φορά το εξάμηνο; Και το κυριότερο, χωρίς απαρτία και χωρίς ακροατήριο. Όποιος αποφεύγει τις συνελεύσεις πολιτών και προσπαθεί να καλυφτεί πίσω από επιτροπές, σημαίνει ότι φοβάται το λαό.
Λες ότι δεν είσαι καλός δημοσιοσχεσίτης και ότι άλλοι διακρίνονται σ’ αυτό τον τομέα. Εγώ όμως μίλησα για άλλου είδους δημόσιες σχέσεις, για εκείνες που μετατρέπουν τους πολίτες σε πελάτες και τους συλλόγους σε μηχανισμούς στήριξης της εξουσίας, για τις προσωπικές εξυπηρετήσεις με σκοπό την εξαγορά της ψήφου και όχι μόνον. Μη μου πεις ότι και σ’ αυτά δεν είσαι καλός;
Για το «Αντιδήμαρχος των πανηγυριών», που λες ότι με ιδιαίτερη έμφαση τόνισα στο Δημοτικό Συμβούλιο, επιμένω ότι δεν είναι έτσι. Αν όμως το έχω πει, δεν έχω κανένα δισταγμό να το παραδεχτώ δημόσια. Γι’ αυτό, φέρε το ντοκουμέντο στην επιφάνεια και είμαι εδώ να το παραδεχτώ. Άκουσε όμως και αυτό. Στα πανηγύρια που έστηνε ο Δήμος με την έγκριση σου, πρωτίστως για ψηφοθηρικούς λόγους, π.χ. δωρεάν συναυλίες σημαντικού κόστους κ.λπ., δεν επιζητούσε δημοσιότητα μόνον ο Αντιδήμαρχος αλλά και ο Δήμαρχος. Την ίδια στιγμή όμως ο Δήμος δεν είχε να διαθέσει χρήματα ούτε για κοινωνικές δράσεις, ούτε για δομές πρόνοιας.
Πάμε τώρα και σε μένα προσωπικά. Επιβάλλεται (έτσι γράφεις) να κάνω αυτοκριτική και να αξιολογήσω τη δική μου πορεία. Μήπως το παρακάνεις με τη λέξη «επιβάλλεται»; Μήπως αντιλαμβάνεσαι τον εαυτό σου σε κάποιο άλλο ρόλο;
Να τα πούμε όμως και αυτά, τώρα. Πράγματι το 2002 υπήρξαμε συνυποψήφιοι με την «ενότητα για το μέλλον», από την οποία εγώ αποχώρησα περίπου ένα χρόνο μετά. Όμως η προεκλογική «ενότητα», δεν είχε καμία σχέση με την μετεκλογική. Πολύ σύντομα φάνηκαν οι καμουφλαρισμένες προθέσεις, πολύ σύντομα οι σκοποί της δήθεν ενότητας αποκαλύφτηκαν. Ήμουν ο ΠΡΩΤΟΣ (και το τονίζω), που είπα ότι δεν είστε ειλικρινείς, σε μια παρωδία λαϊκής συνέλευσης (22/3/2004 αίθουσα ΑΡΧΙΛΟΧΟΥ). Δεν είχα λοιπόν καμία θέση μεταξύ πολιτικά αφερέγγυων ανθρώπων.
Το 2006 έμεινα ανενεργός, ακριβώς για τον αντίθετο λόγο από εκείνον που υπαινίσσεσαι και αφού είχα αποκλείσει κάθε ενδεχόμενο να είμαι υποψήφιος με την «ενότητα για το μέλλον». Και ερχόμαστε στο 2010 όπου ήμουν υποψήφιος με την «Πάρος Αξία», χωρίς να έχω κάνει καμία μετακίνηση του τύπου που υπονοείς. Εσύ Χρήστο το 2010 ήσουν στην «ενότητα για το μέλλον»; Αν ναι, τότε πρέπει να σου θυμίσω ότι με υπαιτιότητα σου, η «ενότητα για το μέλλον» το 2010 έπαψε να υπάρχει οριστικά .Τότε στήσατε την παράταξη «ΕΝΙΑΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ», για τον προφανή λόγο ότι δεν μπορούσαν αλλιώς να κερδηθούν εκείνες οι εκλογές. Σ’ αυτή την παράταξη ήσουν επικεφαλής το 2010, το θυμίζω για να μην μπερδευόμαστε.
Σήμερα, από τους 72 υποψηφίους του 2010, έχουν αποχωρήσει οι 31, σου λέει κάτι αυτό; Στην τοπική κοινωνία λέει πολλά. Και το κυριότερο, από τους πρωταγωνιστές της άλλης πλευράς που τότε συμπράξατε, σήμερα δεν υπάρχει κανείς στο σχήμα. Επομένως δώσε πίσω τη μισή ταμπέλα, αν θέλεις να ισχυρίζεσαι ότι είσαι σήμερα επικεφαλής της «ενότητας» χωρίς γαρνιτούρες.
Σε σχέση με μένα τώρα, από τη στιγμή που η «Πάρος Αξία» ανακοίνωσε ότι δεν συμμετέχει στις εκλογές, ήταν δικό μου θέμα το αν θα συνέχιζα και που. Βλέπεις λοιπόν να υπάρχει μετακίνηση μου σε άλλη παράταξη, ενώ η προηγούμενη είναι ακόμη ουσιαστικά ενεργή; Βλέπεις να υπάρχει κάποια ανακολουθία στα λεγόμενα μου ή ανοιγοκλείσιμο κύκλων κατά περίσταση, όπως ισχυρίζεσαι;
Αν ναι, τότε κοίτα δίπλα σου και πες το ίδιο στον υποψήφιο με την παράταξη σου, με τον οποίο είχα από το 2002 ακριβώς την ίδια διαδρομή, εκτός από την τωρινή (2002 «ενότητα», 2006 αποχή, 2010 «Πάρος Αξία»). Αν πάλι όχι, τότε ζήτα συγνώμη από τον εκείνον, που ούτως ή άλλως θίγεις στην προσπάθεια σου να με πλήξεις. Εμένα δεν με αγγίζουν οι ανακρίβειες σου.
Στην προσπάθεια σου να εκμαιεύσεις κάτι που πιθανόν να σε ωφελούσε πολιτικά, προσπαθείς να εμπλέξεις άτεχνα το όνομα «Πάρος Αξία» και μου θυμίζεις τη δήλωση μου στην αίθουσα του Αρχίλοχου, που είπα ότι «μέχρι τις 31/08/2014 στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού θα εκπροσωπώ την ως άνω παράταξη». Που είναι το πρόβλημα; Λοιπόν μέχρι τις 31/08/2014 και στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού και στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, θα εκπροσωπώ την «Πάρος Αξία». Αυτή είναι η πραγματικότητα, αφού η θητεία των παρατάξεων του παρόντος Δημοτικού Συμβουλίου λήγει τότε. Και δεν θα εκπροσωπώ μέχρι τότε μόνον εγώ την παράταξη στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά και ο τωρινός υποψήφιος με την παράταξη σου όπως είπα πριν, εκτός αν προτιμήσει να απέχει. Ξανακοίτα δίπλα σου.
Θέλεις να μιλήσουμε τώρα και για το έργο σου; Άκου, δεν μηδενίζω την προσπάθεια και την όποια συνεισφορά κανενός, αντίθετα πιστεύω ότι όλες οι Δημοτικές Αρχές που έχουν περάσει από τον τόπο, ασφαλώς κάτι έχουν προσφέρει, έστω και κάτι ελάχιστο όπως η δική σου. Αλίμονο αν στα επτά χρόνια θητείας δεν έκανες και κάποιο έργο, τότε δεν θα μπορούσες να δικαιολογήσεις την επταετή παρουσία σου στο Δήμο. Όμως πραγματική εκτίμηση για το έργο σου θα κάνει ο λαός, ακριβώς την επόμενη Κυριακή 18/05/2014. Εμείς θα τα ξαναπούμε σε μεταγενέστερο χρόνο.
Χρήστο Βλαχογιάννη, σου εύχομαι και εγώ καλή την όποια συνέχεια αποφασίσει ο λαός της Πάρου. Α, παραλίγο να το ξεχάσω, για «τα κάλπικα θαύματα» που αναφέρω στο τέλος της προηγούμενης επιστολής μου, δεν βρήκες να πεις κουβέντα; Καταλαβαίνω, είναι πολύ βαρύ αυτό το γάντι για να το σηκώσεις.

Πάρος 15/05/2014
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΤΕΛΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου